Telefoon +32 / 25886971

Vragen & antwoorden

De webshop van easycosmetic maakt het mogelijk om comfortabel en gunstig thuis in te kopen. Wij helpen u graag bij uw online aankoop. Daarvoor hebben we hier de antwoorden op enkele van de meest gestelde vragen verzameld. Als u geen antwoord op uw vraag vindt, stuur ons dan gerust een email.

Producten

1.1 Zijn alle producten die door easycosmetic worden aangeboden merkartikelen?

Ja. Bij easycosmetic krijgt u enkel merkartikelen van bekende designers. Wij kopen onze producten bij geselecteerde groothandels in Europa en garanderen de echtheid van onze producten.

1.2 Verkoopt easycosmetic ook "Tester"-artikelen?

Nee. Testers worden als demonstratieproducten voor de vakhandel geproduceerd. Zij hebben vaak vereenvoudigde flessen en meestal geen verpakking en serienummer. Daardoor is het moeilijk na te gaan of deze producten origineel zijn. Bij easycosmetic krijgt u enkel artikelen in de originele retailverpakking, net als in de lokale vakhandel.

1.3 Stuurt u ook proefmonsters?

Proefmonsters zijn bij easycosmetic niet te bestellen.

1.4 Wat is het verschil tussen eau de parfum, eau de toilette en cologne?

Het verschil zit in het aandeel geurolie. Hoe hoger het aandeel van de geurolie, des te geconcentreerder het parfum is. Men maakt onderscheid tussen:

  • eau de parfum (edp): 10 - 14% geurolie
  • eau de toilette (edt): 6 - 9% geurolie
  • eau de cologne (edc): 3 - 5% geurolie

Klantgegevens

2.1 Welke klantgegevens bewaart easycosmetic bij een bestelling?

Wij volgen het principe van "datazuinigheid" en bewaren enkel gegevens die voor de afwikkeling van uw bestelling noodzakelijk zijn.

Verdere informatie vindt u onder het kopje gegevensbescherming.

2.2 Welke voordelen heeft een "bestelling met registratie" voor mij?

Bij een "bestelling met registratie" blijven uw gegevens (naam, adres etc.) in de webshop van easycosmetic bewaard, zodat u bij een volgende bestelling deze gegevens niet opnieuw hoeft in te geven. Hierbij kunt u een wachtwoord kiezen waarmee u zich samen met uw emailadres bij een volgende bestelling kunt aanmelden.

Als geregistreerde klant heeft u toegang tot het gedeelte "mijn account" (rechtsboven op de website), waarin u onder andere een overzicht van uw eerdere bestellingen kunt inzien.

2.3 Zijn mijn gegevens bij easycosmetic veilig?

Ja. Zo gauw persoonsgebonden gegevens gevraagd worden, gebeurt dit middels een door SSL 3.0 met RSA 1024 bit versleutelde internetverbinding (deze techniek wordt ook bij online banking gebruikt).

Verdere informatie vindt u onder het kopje gegevensbescherming.

2.4 Ik heb een ander factuuradres. Waar kan ik dat veranderen?

Als u heeft gekozen voor een "bestelling met registratie", kunt u uw factuuradres te allen tijde onder klantrekening veranderen.

2.5 Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat kan ik doen?

U kunt te allen tijde een nieuw wachtwoord laten toesturen. Daarvoor klikt u op klantrekening. Op de volgende aanmeldpagina vindt u ook een link wachtwoord vergeten. Nadat u daar geklikt heeft, wordt u gevraagd om het emailadres1 waarmee u zich bij easycosmetic heeft geregistreerd in te geven. Aan dit adres wordt uw nieuwe wachtwoord gestuurd.

Bestelling en levering

3.1 Hoe lang duurt een levering?

Het bezorgen van uw bestelling duurt 2-3 werkdagen (BE).

3.2 Wat betekent "op voorraad"?

Een artikel dat is gemarkeerd als "op voorraad" (groene punt), ligt in het magazijn van easycosmetic en kan daarom meteen worden verzonden (zie ook onder het kopje "hoe lang duurt een levering?").

3.3 Wat betekent "op bestelling"?

Een artikel dat gemarkeerd is als "op bestelling", ligt op dit moment niet in het magazijn van easycosmetic. Het bevindt zich in het levertraject van de leverancier of wordt daar voor u besteld. Houd rekening met levertijden van meer dan 2 weken (zie ook onder het kopje "hoe lang duurt een levering?").

3.4 Wat betekent "op dit moment niet leverbaar"?

Een artikel dat gemarkeerd is als "op dit moment niet leverbaar" (grijs-omrande punt) is momenteel noch in het easycosmetic magazijn noch bij onze leverancier voorradig. U kunt zo'n artikel helaas niet bestellen, maar het wel markeren met uw emailadres. Wij brengen u dan meteen op de hoogte als het artikel weer op voorraad is.

3.5 Kan ik ook telefonisch bestellen?

Nee, een telefonische bestelling is niet mogelijk.

3.6 Wie levert mijn bestelling?

Bestellingen die u in de webshop van easycosmetic plaatst, worden door PostNL geleverd.

U ontvangt een PostNL tracking code. Als u niet thuis bent, worden er twee extra leveringspogingen uitgevoerd.

3.7 Wat kan ik doen als een geleverd artikel beschadigd is?

Wij verzoeken u het gebrek zo spoedig mogelijk na ontdekking aan ons kenbaar te maken.

3.8 Wat kan ik doen als ik pas bij levering merk dat ik het verkeerde product heb besteld?

Geen probleem. U heeft 14 dagen herroepingsrecht. Binnen deze tijd kunt u ook verkeerd bestelde artikelen aan easycosmetic teruggeven.

3.9 Waar kan ik een afwijkend leveringsadres aangeven?

Tijdens het bestelproces heeft u de mogelijkheid om een van het factuuradres afwijkend afleveradres op te geven.

3.11 Verstuurt easycosmetic ook aan adressen buiten de Benelux?

Ja, easycosmetic verzendt ook naar adressen buiten de Benelux.

3.12 Verzendkosten

De actuele verzendkosten en betalingscondities vindt u op de pagina verzendkosten.

Betaling

4.1 Hoe kan ik bij easycosmetic betalen?

U kunt bij easycosmetic betalen met Bancontact, door vooruit te betalen, met PayPal of met uw credit card (VISA, MasterCard). Verdere informatie vindt u onder betalingsmogelijkheden.

Retouren

5.1 Hoe lang duurt het herroepingsrecht bij easycosmetic?

Als easycosmetic-klant geldt voor u het herroepingsrecht. Nadere informatie vindt u hier.

5.2 Hoe werkt een retour?

Voor een retour graag het teruggaveformulier gebruiken. Natuurlijk kunt u ook contact met ons opnemen. Wij helpen u dan graag met het retourproces. Kijk voor meer informatie op herroepingsrecht.

5.3 Hoe krijg ik mijn geld terug?

Het bedrag voor de geretourneerde producten wordt op uw rekening teruggestort.

Cadeauverpakking

6.1 Kan ik het artikel ook als cadeau laten verpakken?

Het artikel kan tegen meerprijs voor u worden ingepakt. Dit kunt u in het bestelproces aangeven.

6.2 Wat kost een cadeauverpakking extra?

Voor het versturen van een artikel in cadeauverpakking berekenen we een meerprijs van 2,50 € - 6,50 € (Premium-Box).

6.3 Kan ik ook een kaartje met het geschenk versturen?

Bij een als cadeau verpakt artikel kunnen we helaas geen kaartje toevoegen.

Bestelling

7.1 Hoe bestel ik bij easycosmetic?

De online bestelling bij easycosmetic is eenvoudig. U kiest als klant één of meerdere artikelen en legt deze in het "winkelwagentje" Als u klaar bent met inkopen, klikt u rechtsboven in de webshop op "winkelwagentje" waarna u een overzicht krijgt van alle producten die in uw winkelwagentje liggen. Als alles naar wens is, klikt u op de knop "Kassa". Als u nog niet aangemeld bent, krijgt u de mogelijkheid om u hier te registreren of om de bestelling zonder registratie af te handelen.

Daarna maakt u een keuze uit de verzend- en betaalopties. Tenslotte controleert u uw gegevens en klikt u op de knop "bestellen". Vanaf dat moment is uw bestelling bij ons geregistreerd en wordt deze door ons zo snel mogelijk verwerkt.

7.2 Kan ik mijn bestelling ook per fax of email doorgeven?

Nee, een schriftelijke bestelling per email of fax is helaas niet mogelijk.

7.3 Kan ik meerdere producten in één keer bestellen?

U kunt bij easycosmetic zoveel producten in één keer bestellen als u wil, maar maximaal 3 stuks van één product.De verkoop is alleen voor privégebruik en in normale huishoudelijke hoeveelheden

Kortingsbonnen

8.1 Hoe krijg ik een tegoedbon?

We bieden momenteel geen vouchers aan.

8.2 Hoe gebruik ik een tegoedbon?

U krijgt de tegoedbon per email. Op de bon staat een combinatie van getallen en letters. U bestelt eenvoudig als altijd uw producten en ziet bij het overzicht van uw winkelwagentje de mogelijkheid om een kortingscode in te voeren.

8.3 Hoe wordt de tegoedbon verrekend?

De korting wordt onmiddellijk verrekend. Houdt u er a.u.b. rekening mee dat deze coupon niet combineerbaar is met andere kortingen.

8.4 Hoe kan ik mij aan- en afmelden voor tegoedbonnen?

U kunt bij het ingeven van uw adres bij tegoedbonnen aangeven of u deze wel of niet toegestuurd wil krijgen. Hier kunt u ook te allen tijde deze optie weer veranderen.

8.5 Hoe lang is een tegoedbon geldig?

De geldigheidsduur van de tegoedbon wordt bij toezending vermeld.

Productbeoordelingen

9.1 Richtlijnen voor productbeoordelingen

Rekeninghouders hebben de mogelijkheid om een productreview te laten publiceren op de easycosmetic website. Wij waarderen het dat u de tijd neemt om een reactie achter te laten die andere bezoekers kan helpen. Wij vragen echter dat u zich onthoudt van het plaatsen van het volgende:

  • materiaal van derden - hier gaat het om uw gedachten en meningen;
  • meningen van mensen of bedrijven die een commercieel belang hebben bij het recenseren van hun eigen product of concurrerende producten;
  • obsceniteiten, schelden, anti-constitutionele of racistische opmerkingen;
  • beoordelingen in één woord - we willen weten waarom u een product goed of slecht vindt;
  • telefoonnummers, e-mailadressen, URL's;
  • informatie over beschikbaarheid, prijs of alternatieve bestel-/verzendopties.

Helaas kunnen wij geen reviews publiceren die inbreuk maken op deze punten. Door te publiceren, verleent u easycosmetic een exclusief, wereldwijd, overdraagbaar recht om uw tekst te gebruiken. Tevens verleent u easycosmetic het recht om uw tekst, indien nodig, orthografisch te corrigeren en/of in te korten.

Controle van de echtheid van consumentenrecensies

Elke consumentenreview wordt gecontroleerd op echtheid voordat deze wordt gepubliceerd, zodat gegarandeerd wordt dat reviews alleen afkomstig zijn van consumenten die de gereviewde producten daadwerkelijk hebben gekocht/gebruikt.

De controle wordt uitgevoerd

  • door geïndividualiseerde links naar consumenten te sturen nadat zij een onlinebestelling hebben afgerond, die leiden naar een onlinebeoordelingsformulier en ervoor zorgen dat alleen consumenten die een product daadwerkelijk hebben gekocht, toegang krijgen tot de beoordelingsfunctie;
  • door de mogelijkheid om een recensie in te dienen afhankelijk te maken van de voorafgaande login op een geregistreerde klantenrekening van waaruit een aankoop is verricht.
  • Staan er zowel positieve als negatieve beoordelingen op uw website? Ja, alle geverifieerde beoordelingen worden gepubliceerd.
  • Staan er beoordelingen op uw website waarvoor is betaald? Nee. De klant ontvangt na zijn bestelling een e-mail met een herinnering voor een beoordeling en kan deze desgewenst indienen. Hiervoor wordt niet betaald.
  • Hoe snel worden beoordelingen op uw website gepubliceerd om een beoordeling te verifiëren? De publicatie vindt onmiddellijk plaats nadat de beoordeling als echt is geïdentificeerd. Meestal duurt het ongeveer twee weken vanaf de levering.

Garantie

10.1 Welke garantie bieden jullie?

Voor alle producten die je bij ons koopt geldt de wettelijke garantie. Dat betekent dat de ondernemer ervoor in staat dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

Klachten

11.1 Hoe kan ik een klacht indienen?

Wij doen onze uiterste best om uw producten op de juiste manier en zo snel mogelijk bij u af te leveren. Toch gaat er ook bij ons wel eens iets fout. Als u een klacht heeft, kunt u een email sturen met een duidelijke omschrijving van uw klacht naar service@easycosmetic.be.

Als u gebreken in een product ontdekt, kunt u ook een klacht indienen.

Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen inhoudelijk geantwoord.

11.2 Wat is uw klachtenprocedure?

Als u per mail een klacht heeft ingediend, ontvangt u van ons een ontvangstbevestiging. Wij zullen in elk geval binnen 14 dagen een antwoord op uw klacht geven. En mochten we er samen niet uitkomen, dan leggen we de klacht voor aan de geschillencommissie van Stichting Thuiswinkel.org.

11.3 Thuiswinkel.org Geschillencommissie

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (http://www.sgc.nl).

Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Arbitrage

12.1 Arbitrage

Sinds 15 februari 2016 heeft de Europese Commissie een platform voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting beschikbaar gesteld. De consument geeft dit de mogelijkheid om geschillen in samenhang tot uw online bestelling af te wikkelen eerst zonder tussenkomst van een rechter. De geschillenbeslechting platform kan worden geopend onder de externe link: https://ec.europa.eu/consumers/odr.