Vragen & antwoorden
De webshop van easyCOSMETIC maakt het mogelijk om comfortabel en gunstig thuis in te kopen. Wij helpen u graag bij uw online aankoop. Daarvoor hebben we hier de antwoorden op enkele van de meest gestelde vragen verzameld. Als u geen antwoord op uw vraag vindt, stuur ons dan gerust een email.
Producten
1.2 Verkoopt easyCOSMETIC ook "Tester"-artikelen? Nee. Testers worden als demonstratieproducten voor de vakhandel geproduceerd. Zij hebben vaak vereenvoudigde flessen en meestal geen verpakking en serienummer. Daardoor is het moeilijk na te gaan of deze producten origineel zijn. Bij easyCOSMETIC krijgt u enkel artikelen in de originele retailverpakking, net als in de lokale vakhandel.
Klantgegevens
2.2 Welke voordelen heeft een "bestelling met registratie" voor mij? Bij een "bestelling met registratie" blijven uw gegevens (naam, adres etc.) in de webshop van easyCOSMETIC bewaard, zodat u bij een volgende bestelling deze gegevens niet opnieuw hoeft in te geven. Hierbij kunt u een wachtwoord kiezen waarmee u zich samen met uw emailadres bij een volgende bestelling kunt aanmelden.
Als geregistreerde klant heeft u toegang tot het gedeelte "mijn account" (rechtsboven op de website), waarin u onder andere een overzicht van uw eerdere bestellingen kunt inzien.
Bestelling en levering
3.2 Wat betekent "op voorraad"? Een artikel dat is gemarkeerd als "op voorraad" (groene punt), ligt in het magazijn van easyCOSMETIC en kan daarom meteen worden verzonden (zie ook onder het kopje "hoe lang duurt een levering?").
3.3 Wat betekent "op bestelling"? Een artikel dat gemarkeerd is als "op bestelling", ligt op dit moment niet in het magazijn van easyCOSMETIC. Het bevindt zich in het levertraject van de leverancier of wordt daar voor u besteld. Houd rekening met levertijden van meer dan 2 weken (zie ook onder het kopje "hoe lang duurt een levering?").
3.4 Wat betekent "op dit moment niet leverbaar"? Een artikel dat gemarkeerd is als "op dit moment niet leverbaar" (grijs-omrande punt) is momenteel noch in het easyCOSMETIC magazijn noch bij onze leverancier voorradig. U kunt zo'n artikel helaas niet bestellen, maar het wel markeren met uw emailadres. Wij brengen u dan meteen op de hoogte als het artikel weer op voorraad is.
3.6 Wie levert mijn bestelling? Bestellingen die u in de webshop van easyCOSMETIC plaatst, worden door DHL geleverd.
U ontvangt een DHL tracking code. Als u niet thuis bent, worden er twee extra leveringspogingen uitgevoerd.
3.7 Wat kan ik doen als een geleverd artikel beschadigd is? Mocht u een geopend of beschadigd pakket geleverd krijgen, weiger dit dan. Wij sturen u dan zo snel mogelijk een vervangend product.
Indien u de beschadiging pas na openen van het pakket vaststelt, neem dan onmiddellijk contact met ons op (telefoon of email). Wij leggen u dan uit hoe u zo snel mogelijk een vervangende levering kan krijgen.
Retouren
5.2 Hoe werkt een retour? Voor een retour graag het teruggaveformulier gebruiken. Natuurlijk kunt u ook contact met ons opnemen. Wij helpen u dan graag met het retourproces. Kijk voor meer informatie op herroepingsrecht.
Bestelling
7.1 Hoe bestel ik bij easyCOSMETIC? De online bestelling bij easyCOSMETIC is eenvoudig. U kiest als klant één of meerdere artikelen en legt deze in het "winkelwagentje" Als u klaar bent met inkopen, klikt u rechtsboven in de webshop op "winkelwagentje" waarna u een overzicht krijgt van alle producten die in uw winkelwagentje liggen. Als alles naar wens is, klikt u op de knop "Kassa". Als u nog niet aangemeld bent, krijgt u de mogelijkheid om u hier te registreren of om de bestelling zonder registratie af te handelen.
Daarna maakt u een keuze uit de verzend- en betaalopties. Tenslotte controleert u uw gegevens en klikt u op de knop "bestellen". Vanaf dat moment is uw bestelling bij ons geregistreerd en wordt deze door ons zo snel mogelijk verwerkt.
Kortingsbonnen
8.2 Hoe gebruik ik een tegoedbon? U krijgt de tegoedbon per email. Op de bon staat een combinatie van getallen en letters. U bestelt eenvoudig als altijd uw producten en ziet bij het overzicht van uw winkelwagentje de mogelijkheid om een kortingscode in te voeren.
Productbeoordelingen
9.1 Richtlijnen voor productbeoordelingen Bezoekers van de easyCOSMETIC website hebben de mogelijkheid om een productbeoordeling achter te laten. Wij waarderen het als u de tijd neemt om een commentaar achter te laten dat andere bezoekers helpt. We vragen u echter ook om het volgende niet te doen:
- materiaal van derden - het gaat hier om gedachtes en meningen;
- meningen van personen of bedrijven die een commercieel belang hebben om hun eigen product of dat van een concurrent te beoordelen;
- obsceniteiten, beschuldigingen, onwettige of racistische opmerkingen;
- beoordelingen bestaande uit één woord - wij willen immers weten waarom u een product bevalt of niet bevalt;
- telefoonnummers, emailadressen, URL's;
- informatie over beschikbaarheid, prijs of alternatieve bestelmogelijkheden.
Beoordelingen die in strijd zijn met deze regels kunnen wij helaas niet plaatsen. Met de plaatsing van uw beoordeling geeft u easyCOSMETIC een exclusief, wereldwijd, overdraagbaar gebruiksrecht op uw text. Bovendien verleent u easyCOSMETIC het recht om uw text qua spelling te verbeteren en/of in te korten.
Garantie
10.1 Welke garantie bieden jullie? Voor alle producten die je bij ons koopt geldt de wettelijke garantie. Dat betekent dat de ondernemer ervoor in staat dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
Klachten
11.1 Hoe kan ik een klacht indienen? Wij doen onze uiterste best om uw producten op de juiste manier en zo snel mogelijk bij u af te leveren. Toch gaat er ook bij ons wel eens iets fout. Als u een klacht heeft, kunt u een email sturen met een duidelijke omschrijving van uw klacht naar service@easycosmetic.be.
Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen inhoudelijk geantwoord.
11.2 Wat is uw klachtenprocedure? Als u per mail een klacht heeft ingediend, ontvangt u van ons een ontvangstbevestiging. Wij zullen in elk geval binnen 14 dagen een antwoord op uw klacht geven. En mochten we er samen niet uitkomen, dan leggen we de klacht voor aan de geschillencommissie van Stichting Thuiswinkel.org.
Arbitrage
12.1 Arbitrage Sinds 15 februari 2016 heeft de Europese Commissie een platform voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting beschikbaar gesteld. De consument geeft dit de mogelijkheid om geschillen in samenhang tot uw online bestelling af te wikkelen eerst zonder tussenkomst van een rechter. De geschillenbeslechting platform kan worden geopend onder de externe link: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
Neen Ja Heeft deze informatie u verder geholpen?
Bedankt voor uw mening!
Dank u voor uw mening! Onze klantenservice helpt u graag verder: